Oslo Klatreklubb ble til i 2006 i forbindelse med at Klatreverket Torshov åpnet i lokalene på Myrens Verksted ved Akerselva. Alle var velkommen til å melde seg inn i klubben. Klubbens navn ble umiddelbart forkortet til ”OKK” og så til ”OK”. Denne forkortelsen «OK» betegner klubben den dag i dag: en OK-klubb som gir medlemmene mange muligheter.

Fra sin spede begynnelse har OK vært preget av turer, konkurranser, fester og hyggelig sosialt samvær. OK fremheves i dag av kjennere som en klubb som har lyktes med sin satsing på å drive fram unge talenter innenfor konkurranseklatring. Som en av landets største klatreklubber har vi en variert medlemsmasse og forsøker så godt vi kan å legge til rette for klatreglede for alle. De aller fleste aktiviteter i OK utføres på dugnad av frivillige.

Oslo Klatreklubb er deleier i Oslo Klatresenter og har fra 2017 dette som sin hjemmearena.

Sosialt og inkluderende
Klubben er inkluderende gjennom at den skaper åpne møteplasser for medlemmer i alle aldre og på alle nivå. Det er lav terskel for å kunne delta på OKs aktiviteter og arrangement. Hva med å bli med på onsdagsklatring?

Egenutvikling
Klubben bidrar til at hvert enkelt medlem kan oppleve egenutvikling og mestring på nye områder. OK gjør dette ved å å skape
møteplasser der medlemmene kan utfordre seg selv og hverandre.

Klatreglede
Klubben har klatreglede som fokus for sine aktiviteter og vektlegger trivsel og mestring for hver enkelt medlem.