Årets første kurs i OK ble avholdt i helga! Her kommer Joel (oversatt av Lisa) med en flott rapport og noen freshe bilder:
Oslo Klatreklubb hadde årets første fjellklatrekurs i helga som var. Det ble et intimt kurs med to deltakere og en hel instruktør. På fredagen blev det repetisjon på rappell og topptaufeste, samt introduksjon till naturlige sikringsmidler på Øvre Sydstup på Kolsås. Deltakerne ble også kjent med instruktørens alter ego, den russiske ballettlæreren, som var temmelig kritisk til alt.
Fornøyd deltaker!
Det falles på egne sikringer!
Lørdagens tema var klatring (og deltakernes små protester til tross, fall) på naturlige sikringer. Værmeldinga lovte alt for mye sol og varme, så kurset søkte skygge i de mørke rissene på Hyggen Vest. Til tross for hetebølgen ble det beundringsverdig mange meter med både klatring og fall.På slutten av dagen gjorde kurset en dyp gjennomgang av standplassens indre vesen, samt taulagsrutiner på flertaulengders ruter.
Værmeldinga bestemte seg for at søndag formiddag skulle det være regn, så det ble et sent oppmøte på Vardåsens parkering kl. 12. Til tross for opphold var klippen våt og glatt på utvalgte plasser, så ruta falt på Jungelstien istedenfor Via Dolorosa denne gangen. Ruta tilbyr masse standplasser og flertaulengdersrutinene ble gått nøye gjennom i løpet av dagen. Etter å ha kommet helskinnet til toppen var det å fokusere på instruktørens favorittema; effektive rappellrutiner på flere taulengder.
Til tross for den russiske ballettlæreren ble det en relativ god stemning gjennom hele kurset. Kan nesten anbefale det som en helhet, hvis man liker klatring på naturlige sikringer. Vi arrangerer flere kurs til høsten! Følg med på hjemmesida og FB :)
Etter noen år med haltende vedlikehold var det på tide å løfte nettsiden til nye høyder. Innhold har blitt skrevet om og bilder har blitt oppdatert. Utseendet har fått et moderne uttrykk med Reddymade former og linjer som ellers har begynt å prege vårt visuelle språk i det daglige. Det er i første omgang, utseende som har…
Lørdag 4. mars deltok en bland av store og små medlemmer på dugnad for klubben. Oslo Klatreklubb er medeiere i Oslo Klatresenter og denne lørdagen deltok i underkant av 20 medlemmer på dugnad for klubben. Noe av det mest fantastiske med dugnad er hvor fort ting blir unnagjort kontra når man gjør oppgavene alene….
Klatre-Norge samles i Oslo for å kjempe om den gjeve Norgesmester-tittelen i ledklatring for både junior og senior lørdag 16. november på Oslo Klatresenter. Adam Pulstelnik og Joakim Louis Sæter jobber med ruter som skal slite ut den minste lille muskel hos deltagerne!
Etter et supert arrangement på Lillehammer var turen kommet til Ringerike klatreklubb som holder til i Hønefoss Arena. Hønefoss Arena med Klatrehallen åpnet i 2015 og her har klubben fått et utrolig flott lokale for klatring. Ringerike klatreklubb ble stiftet i 2013 og dette var første gang klubben var med og arrangerte Østlandscup. Dette gjorde…