Høsten store krafttak for klubben vil være norsk mesterskap i buldring. Oslo Klatreklubb skal sammen med Kolsås Klatreklubb når vi sammen skal arrangere norsk mesterskap i buldring på Oslo Klatresenter 1-2. desember.
For å gjennomføre dette arrangementet trenger vi drahjelp fra alle i klubben. Arrangementet vil involvere et sted mellom 50 og 70 frivillige. I tillegg kommer det anslagsvis opp mot 200 utøvere. Og kanskje 200-300 for å se på arrangementet. Nevnte vi også at det skal sendes på TV2 og Youtube med opptil kanskje 50 000 seere?
NM er er skikkelig kraftprøve for klubben og vi håper mange vil bidra som frivillige. For å feire den gedigne jobben alle de frivillige legger ned blir det gratis bankett på lørdag kveld etter at mesterne er kåret. Klubben vil også sørge for å holde blodsukkernivået oppe hos alle frivillige under dagen med mat og noe godt. Selvsagt vil det være mat, kake og kaffe tilgjengelig.
For å melde deg som frivillig, fyll ut dette skjemaet. Hvis du kjenner noe som ikke er medlem av klubben er de også hjertelig velkomne til å bidra, del gjerne linken til skjemaet med dem.
Litt om oppgavene som skal løses:
Dommerere: Som dommer vil du få den beste publikumsplassen under arrangementet. Du vil være tett på utøverne og tett på bulderne. For å være dommer trenger du vite forskjellen på belaste et tak og på å touche et tak. Alle dommere vil bli gitt opplæring og må delta på kurs (ca 3 timer) på forhånd.
Kiosk og salg av varer: Klubbene vil ha sin egen lille kiosk oppe under arrangementet. Her vil vi selge typiske varer som gjør oss til et idrettslag: vafler, rødt saft og kaffe.
Sekriteriat og registrering: Sekriteriatet er selve navet under konkurransen. For resultatene skal oppdateres kjappest mulig er vi avhengige av at arbeidet flyter godt mellom de som dømmer og sekriteriatet. Som en del av sekriteriatet vil hjelpe til slik at kommunikasjonen mellom dommere og sekriteriat går så raskt som overhode mulig. Andre oppgaver her vil være betaling av påmeldingsavgift, bankett eller tilskueravgift.
Ryddig og sjauoppgaver: Det masse småting som skal fikses før, under og etter arrangementet. Vi trenger personen som kan være vakter for publikum og vakter for utøvere som sitter i isolat. Vi trenger noen som kan hjelpe til med å bære tunge saker. Vi trenger personer som ser tar i mot cateringsselskapet og ser vil at maten kommer ut under banketten.
Førstehjelp: Under arrangementet vil vi har en person ansvarlig for førstehjelp. Denne personen vil kunne trenger litt hjelp. Her trenger vi noen som enten er helsepersonell eller som har minimun grunnkurs i førstehjelp.
Nedskruing og vasking av tak: Dette er oppgaven som skal gjøres i forkant av arrangementet. Det høres kanskje kjedelig ut, men erfaringen er at dette ofte er en veldig sosial og hyggelig oppgave. Et annet pluss ved denne oppgaven er at du kan delta selv under NM, du kan komme og se på NM og du kan komme og delta på banketten.